La segregación social entre centros, un dudoso problema del sistema escolar / Julio Carabaña [Recurs electrònic]
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: Madrid : Fundación Europea Sociedad y Educación, 2023Descripción: 1 pdf., 58 pTema(s): Recursos en línea: Resumen: "La qüestió que s'aborda en aquest estudi és si la segregació social pot considerar-se un problema del sistema educatiu o més aviat ha de veure's com un agregat de problemes a nivell local. Perquè la segregació social, sigui per classe social o per origen nacional, hagi arribat a considerar-se com un problema dels sistemes educatius han hagut de confluir, d'una banda, l'abundància de dades estadístiques i l'auge de les ideologies de la inclusió (UNESCO, 2009). En la discussió pública, no és rar que el tema es redueixi a la segregació per tipus de gestió –pública, concertada o privada– dels centres. Però aquesta segregació per tipus de gestió és una part de la segregació general entre escoles, i està inclosa en els índexs que la mesuren. El treball s'estructura en cinc apartats o seccions: es tracta primer de la magnitud de la segregació social entre escoles i dels seus efectes sobre el rendiment acadèmic sobre la base dels estudis existents; en segon lloc, es compara la situació espanyola amb la d'altres països, basant-se en els informes de l'OCDE sobre PISA 2012; en tercer lloc es presenta una anàlisi més detallada sobre Espanya amb les dades PISA 2018; en quart lloc s'ofereix una aproximació als costos i a l'abast de possibles polítiques de reducció de la segregació i de les seves conseqüències, i finalment s'exposen algunes reflexions."Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Document electrònic | Biblioteca General i de Referència Biblioteca digital | Diversitat | 371 Car (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR23122322 |
"La qüestió que s'aborda en aquest estudi és si la segregació social pot considerar-se un problema del sistema educatiu o més aviat ha de veure's com un agregat de problemes a nivell local. Perquè la segregació social, sigui per classe social o per origen nacional, hagi arribat a considerar-se com un problema dels sistemes educatius han hagut de confluir, d'una banda, l'abundància de dades estadístiques i l'auge de les ideologies de la inclusió (UNESCO, 2009). En la discussió pública, no és rar que el tema es redueixi a la segregació per tipus de gestió –pública, concertada o privada– dels centres. Però aquesta segregació per tipus de gestió és una part de la segregació general entre escoles, i està inclosa en els índexs que la mesuren. El treball s'estructura en cinc apartats o seccions: es tracta primer de la magnitud de la segregació social entre escoles i dels seus efectes sobre el rendiment acadèmic sobre la base dels estudis existents; en segon lloc, es compara la situació espanyola amb la d'altres països, basant-se en els informes de l'OCDE sobre PISA 2012; en tercer lloc es presenta una anàlisi més detallada sobre Espanya amb les dades PISA 2018; en quart lloc s'ofereix una aproximació als costos i a l'abast de possibles polítiques de reducció de la segregació i de les seves conseqüències, i finalment s'exposen algunes reflexions."
No hay comentarios en este titulo.