Museari, educar en arte LGTB para superar la homofobia y la transfobia / Ricard Huerta [Recurs electrònic]
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: Madrid : Universidad Autònoma de Madrid, 2021Descripción: 1 pdf, 16pTema(s): Recursos en línea: Resumen: "La present recerca parteix d'un procés d'intervenció a les aules de formació del professorat que pretén generar un acostament a les possibilitats educatives de l'art LGTB, l'objectiu del qual consisteix a reflexionar sobre l'oportunitat d'utilitzar peces artístiques, incorporant qüestions com la diversitat sexual i de gènere, fomentant així la superació de l'odi, l'homofòbia i la transfòbia. Com a metodologia es planteja un estudi de cas en el qual s'analitza un taller impartit a dos grups de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, incorporant la Recerca Educativa Basada en Arts. La recollida de dades es duu a terme durant la pràctica docent, usant instruments d'avaluació com a diagnòstics, grups focals i observació participant, fomentant el debat com a font d'argumentació en tractar qüestions de diversitat sexual. Com a resultat destaca el bon acolliment de la temàtica per part de l'alumnat, els qui reconeixen haver superat estereotips i tabús convencionals, propiciant amb això entorns inclusius, la qual cosa repercuteix en la formació de docents des del respecte a la diversitat i l'educació inclusiva. Com a discussió final, expressar la conveniència d'assumir la falta d'atenció curricular cap a aquestes qüestions."Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recursos electrònics | Biblioteca General i de Referència | Igualtat | 176 Hue (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M0000951018086 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Igualtat Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
Article publicat a la Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 2021, 10(2), p 43-58
Resum en castellà i en anglès
Bibliografia
"La present recerca parteix d'un procés d'intervenció a les aules de formació del professorat que pretén generar un acostament a les possibilitats educatives de l'art LGTB, l'objectiu del qual consisteix a reflexionar sobre l'oportunitat d'utilitzar peces artístiques, incorporant qüestions com la diversitat sexual i de gènere, fomentant així la superació de l'odi, l'homofòbia i la transfòbia. Com a metodologia es planteja un estudi de cas en el qual s'analitza un taller impartit a dos grups de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, incorporant la Recerca Educativa Basada en Arts. La recollida de dades es duu a terme durant la pràctica docent, usant instruments d'avaluació com a diagnòstics, grups focals i observació participant, fomentant el debat com a font d'argumentació en tractar qüestions de diversitat sexual. Com a resultat destaca el bon acolliment de la temàtica per part de l'alumnat, els qui reconeixen haver superat estereotips i tabús convencionals, propiciant amb això entorns inclusius, la qual cosa repercuteix en la formació de docents des del respecte a la diversitat i l'educació inclusiva. Com a discussió final, expressar la conveniència d'assumir la falta d'atenció curricular cap a aquestes qüestions."
No hay comentarios en este titulo.