La Evaluación un proceso de diálogo, comprensión y mejora Santos Guerra, Miguel Ángel
Tipo de material: TextoSeries Biblioteca de educaciónDetalles de publicación: Archidona Aljibe 1995Edición: 2a edDescripción: 230 pISBN:- 84-8867-17-6
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Educació | 05 Eva (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M20150670 |
L'avaluació a l'escola ha incidit, fins ara, exclusivament en els alumnes. Només ells són avaluats. Això és una realitat reveladora. L'alumne, jeràrquicament, és l'última peça en l'escala del poder. No és casual que sigui l'únic avaluat. Aquest caràcter descendent de l'avaluació revela el seu costat més obscur. En aquesta dinàmica s'amaga un fenomen de poder, privilegi i domini. S'ha d'evitar fer de l'avaluació un instrument de domini. Aquest sentit vertical i descendent desvirtua i empobreix les seves funcions. Malgrat tot, s'ha de fer d'ella un procés de diàleg, comprensió i millora de la pràctica educativa. Això s'aconsegueix amb una pràctica avaluadora depurada èticament, amb una avaluació rigorosa i amb un control democràtic de totes dues.
No hay comentarios en este titulo.