Educación pública Gómez Llorente, Luis
Tipo de material: TextoSeries Razones y propuestas educativas ; 5Detalles de publicación: Madrid Morata 2000Descripción: 127 pISBN:- 84-7112-451-3
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Educació | 06 Edu (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M20150600 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Educació Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
L'escola pública és una institució bàsica de les societats contemporànies. El seu objectiu primari consisteix en procurar el desenvolupament ple de tots i cadascun dels alumnes. Però no s'ha d'ignorar la transcendència social de la institució, perquè l'escola - segons el seu model organitzatiu- pot ser un mecanisme reproductor de privilegis i desigualtats socials o, pel contrari, un sistema que redueixi aquestes desigualtats. El nucli d'aquesta obra es dedica a comentar els cinc caràcters que, segons l'autor, han d'informar l'escola pública: científica, laica, gratuïta, democràtica i compressiva. L'autor entrellaça l'enfocament històric amb les dificultats que troba la seva implantació real en el moment present. El capítol final tracta de l'anomenada teoria de la lliure elecció; la tendència a la gestió privada dels serveis públics i la desmoralització del professorat.
No hay comentarios en este titulo.