Educación pública Gómez Llorente, Luis
Tipo de material: TextoSeries Razones y propuestas educativas ; 5Detalles de publicación: Madrid Morata 2000Descripción: 127 pISBN:- 84-7112-451-3
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Educació | 06 Edu (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M20150600 |
L'escola pública és una institució bàsica de les societats contemporànies. El seu objectiu primari consisteix en procurar el desenvolupament ple de tots i cadascun dels alumnes. Però no s'ha d'ignorar la transcendència social de la institució, perquè l'escola - segons el seu model organitzatiu- pot ser un mecanisme reproductor de privilegis i desigualtats socials o, pel contrari, un sistema que redueixi aquestes desigualtats. El nucli d'aquesta obra es dedica a comentar els cinc caràcters que, segons l'autor, han d'informar l'escola pública: científica, laica, gratuïta, democràtica i compressiva. L'autor entrellaça l'enfocament històric amb les dificultats que troba la seva implantació real en el moment present. El capítol final tracta de l'anomenada teoria de la lliure elecció; la tendència a la gestió privada dels serveis públics i la desmoralització del professorat.
No hay comentarios en este titulo.