Imagen de Google Jackets

Incorporació tardana de l'alumnat estranger : segon simposi llengua, educació i immigració Sílvia Aznar ; M. Rosa Terradellas [coord.]

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoSeries Quaderns per a l'anàlisi ; 12Detalles de publicación: Girona : Barcelona Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació ; Horsori 1999Descripción: 129 p. il., b/n 23 cmISBN:
  • 84-85840-78-X
Tema(s): Resumen: Sumari: A. Presentació, p. 9-11 B. Ponències, p. 11-79 1. Immigració i integració social en els centres educatius. L'informe del Síndic de Greuges de l'any 1977, p. 11-21 2. Aprender una lengua en un contexto bilingüe y exolingüe, p. 21-37 3. Immigració i aprenentatge de llengües. Polítiques educatives a Europa, p. 37-45 4. Grups minoritaris d'immigrants i llengües minoritàries d'immigrants a Europa: principis i pràctiques, p. 45-71 5. Transmissió i no transmissió del capital cultural. Entre l'univers familiar i l'univers escolar, p. 71-79 C. Taules rodones, p. 79-129 1. La incorporació tardana des de la perspectiva dels migrants: què cal fer i com fer-ho, p. 79-107 2. Propostes i actuacions per evitar les escoles gueto: l'experiència de Vic, p. 107-129 Resum: S'exposen les diverses investigacions portades a terme tant a nivell europeu com nacional entorn l'anàlisi sociològic, didàctic, polític i cultural de la incorporació tardana dels immigrants a l'ensenyament secundari. Pel que fa al nucli central de les ponències, aquest apareix estructurat al voltant de l'ensenyament dels idiomes de minories immigrants (EIMI) d'acord tres perspectives complementàries: - La política educativa europea aplicada a diferents països de la UE i especialment als Països Baixos, d'acord amb la Directiva 77/486 del Consell de les Comunitats Europees sobre l'escolarització de fills de treballadors immigrants. - L'impacte provocat en l'opinió pública com a conseqüencia de la discriminació entre els binomis ciutadania-nacionalitat i assimilació-multiculturalisme; de la diversitat lingüística en relació a les tendències demogràfiques existents i del disseny curricular de cadascun dels sistemes educatius implantats a Europa. - La convivència entre bilingüisme, exolingüisme i multilingüisme. - La problemàtica interacció entre les diverses polítiques europees i els models contraposats d'integració i d'assimilació. Així mateix, es presenten, a manera de conclusió la visió de la integració educativa dels immigrants a Catalunya des de la perspectiva dels propis immigrants i de les diferents propostes i actuacions de la incorporació tardana del imigrants a l'ensenyament de Vic.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)

Text en català i castellà. - Referències bibliogràfiques. -Inclou gràfics i taules estadístiques i la Directiva 77/486 del Consell de les Comunitats Europees sobre l'escolarització de fills de treballadors immigrants.

Sumari: A. Presentació, p. 9-11 B. Ponències, p. 11-79 1. Immigració i integració social en els centres educatius. L'informe del Síndic de Greuges de l'any 1977, p. 11-21 2. Aprender una lengua en un contexto bilingüe y exolingüe, p. 21-37 3. Immigració i aprenentatge de llengües. Polítiques educatives a Europa, p. 37-45 4. Grups minoritaris d'immigrants i llengües minoritàries d'immigrants a Europa: principis i pràctiques, p. 45-71 5. Transmissió i no transmissió del capital cultural. Entre l'univers familiar i l'univers escolar, p. 71-79 C. Taules rodones, p. 79-129 1. La incorporació tardana des de la perspectiva dels migrants: què cal fer i com fer-ho, p. 79-107 2. Propostes i actuacions per evitar les escoles gueto: l'experiència de Vic, p. 107-129 Resum: S'exposen les diverses investigacions portades a terme tant a nivell europeu com nacional entorn l'anàlisi sociològic, didàctic, polític i cultural de la incorporació tardana dels immigrants a l'ensenyament secundari. Pel que fa al nucli central de les ponències, aquest apareix estructurat al voltant de l'ensenyament dels idiomes de minories immigrants (EIMI) d'acord tres perspectives complementàries: - La política educativa europea aplicada a diferents països de la UE i especialment als Països Baixos, d'acord amb la Directiva 77/486 del Consell de les Comunitats Europees sobre l'escolarització de fills de treballadors immigrants. - L'impacte provocat en l'opinió pública com a conseqüencia de la discriminació entre els binomis ciutadania-nacionalitat i assimilació-multiculturalisme; de la diversitat lingüística en relació a les tendències demogràfiques existents i del disseny curricular de cadascun dels sistemes educatius implantats a Europa. - La convivència entre bilingüisme, exolingüisme i multilingüisme. - La problemàtica interacció entre les diverses polítiques europees i els models contraposats d'integració i d'assimilació. Així mateix, es presenten, a manera de conclusió la visió de la integració educativa dels immigrants a Catalunya des de la perspectiva dels propis immigrants i de les diferents propostes i actuacions de la incorporació tardana del imigrants a l'ensenyament de Vic.

Idioma: Català ; Castellà

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Con tecnología Koha