Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03622nam a22003254c 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
6284 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
s1999||||sp a gr 1|||||spa d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
84-85840-78-X |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Aznar, Sílvia |
9 (RLIN) |
62967 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Incorporació tardana de l'alumnat estranger : segon simposi |
Resto del título |
llengua, educació i immigració |
Mención de responsabilidad etc. |
Sílvia Aznar ; M. Rosa Terradellas [coord.] |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
Girona : Barcelona |
Nombre del editor distribuidor etc. |
Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació ; Horsori |
Fecha de publicación distribución etc. |
1999 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
129 p. |
Otras características físicas |
il., b/n |
Dimensiones |
23 cm |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Quaderns per a l'anàlisi |
Designación de volumen o secuencia |
12 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Text en català i castellà. - Referències bibliogràfiques. -Inclou gràfics i taules estadístiques i la Directiva 77/486 del Consell de les Comunitats Europees sobre l'escolarització de fills de treballadors immigrants. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO; ETC. |
Sumario etc. |
Sumari: A. Presentació, p. 9-11 B. Ponències, p. 11-79 1. Immigració i integració social en els centres educatius. L'informe del Síndic de Greuges de l'any 1977, p. 11-21 2. Aprender una lengua en un contexto bilingüe y exolingüe, p. 21-37 3. Immigració i aprenentatge de llengües. Polítiques educatives a Europa, p. 37-45 4. Grups minoritaris d'immigrants i llengües minoritàries d'immigrants a Europa: principis i pràctiques, p. 45-71 5. Transmissió i no transmissió del capital cultural. Entre l'univers familiar i l'univers escolar, p. 71-79 C. Taules rodones, p. 79-129 1. La incorporació tardana des de la perspectiva dels migrants: què cal fer i com fer-ho, p. 79-107 2. Propostes i actuacions per evitar les escoles gueto: l'experiència de Vic, p. 107-129 Resum: S'exposen les diverses investigacions portades a terme tant a nivell europeu com nacional entorn l'anàlisi sociològic, didàctic, polític i cultural de la incorporació tardana dels immigrants a l'ensenyament secundari. Pel que fa al nucli central de les ponències, aquest apareix estructurat al voltant de l'ensenyament dels idiomes de minories immigrants (EIMI) d'acord tres perspectives complementàries: - La política educativa europea aplicada a diferents països de la UE i especialment als Països Baixos, d'acord amb la Directiva 77/486 del Consell de les Comunitats Europees sobre l'escolarització de fills de treballadors immigrants. - L'impacte provocat en l'opinió pública com a conseqüencia de la discriminació entre els binomis ciutadania-nacionalitat i assimilació-multiculturalisme; de la diversitat lingüística en relació a les tendències demogràfiques existents i del disseny curricular de cadascun dels sistemes educatius implantats a Europa. - La convivència entre bilingüisme, exolingüisme i multilingüisme. - La problemàtica interacció entre les diverses polítiques europees i els models contraposats d'integració i d'assimilació. Així mateix, es presenten, a manera de conclusió la visió de la integració educativa dels immigrants a Catalunya des de la perspectiva dels propis immigrants i de les diferents propostes i actuacions de la incorporació tardana del imigrants a l'ensenyament de Vic. |
546 ## - NOTA DE LENGUA |
Nota de lengua |
Idioma: Català ; Castellà |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Ensenyament de llengües |
9 (RLIN) |
57060 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Immigració |
9 (RLIN) |
56637 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Integració social |
9 (RLIN) |
35992 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Multiculturalisme |
9 (RLIN) |
38101 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Política educativa |
9 (RLIN) |
39345 |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Barcelona (Província) |
9 (RLIN) |
56824 |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Catalunya |
9 (RLIN) |
51009 |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Europa |
9 (RLIN) |
51026 |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Països Baixos |
9 (RLIN) |
51585 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Terradellas, M. Rosa |
Término indicativo de función |
coord |
888 ## - |
-- |
29489 |
-- |
29489 |
901 ## - LOCAL DATA ELEMENT A; LDA (RLIN) |
a |
BGR_M |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Monografies |