Redes sociales y su influencia en los jóvenes y niños: Análisis en Instagram, Twitter y YouTube / Raquel Lozano-Blasco, Marta Mira-Aladrén, Mercedes Gil-Lamata [Recurs electrònic]
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: [S.l.] Grupo Comunicar, 2023Descripción: 1 pdf., 13 pTema(s): Recursos en línea: Resumen: "Les xarxes socials són un nou ecosistema de relacions socials en el qual els adolescents segueixen a personatges públics o «influencers»: «instagramers», «twitteros» i «youtubers». El seu comportament en els posts que publiquen es converteix en una tendència i un model per a les noves generacions. Per a aprofundir en aquests comportaments i les seves conseqüències, resulta d'utilitat estudiar el comportament dels 10 «instagramers», 10 «twitteros» i 10 «youtubers» amb major nombre de seguidors en el món mitjançant les seves publicacions (300 post amb major quantitat de likes). Es va emprar un mètode mixt, combinant: la metodologia d'anàlisi de mitjans socials (SNA) executada mitjançant el monitoratge de comptes de Twitter, Instagram i YouTube. Es va emprar l'instrument de FanapageKarma per a captar les dades aplicant tècniques de mineria de dades. Posteriorment, es va realitzar una anàlisi de sentiment mitjançant el programari «Meaning Cloud», aquest va determinar l'anàlisi de la polaritat dels sentiments de manera quantitativa. Finalment, es va realitzar una anàlisi semàntica dels continguts mitjançant Nvivo. Els resultats de la multiregressió i l'anàlisi de sentiments mostren clares diferències entre les xarxes socials. Twitter és un espai d'anàlisi crítica de la informació i dels moviments socials, especialment del canvi climàtic. En aquest espai els adolescents defensen els seus valors i ideologia. Instagram és un aparador de moda i bellesa, on les marques donen suport a un estil de vida idealitzat i desitjable. YouTube és un espai per a l'entreteniment i la comèdia. Es conclou que malgrat les seves diferències hi ha una característica unívoca, l'esforç dels «influencers» per captar audiències i establir relacions parasociales."Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Document electrònic | Biblioteca General i de Referència Biblioteca digital | Benestar social | 30.053.2 Red (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR23102355 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Ubicación en estantería: Biblioteca digital, Colección: Benestar social Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
Publicat a: Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, nº 74, v. XXXI, 2023.
"Les xarxes socials són un nou ecosistema de relacions socials en el qual els adolescents segueixen a personatges públics o «influencers»: «instagramers», «twitteros» i «youtubers». El seu comportament en els posts que publiquen es converteix en una tendència i un model per a les noves generacions. Per a aprofundir en aquests comportaments i les seves conseqüències, resulta d'utilitat estudiar el comportament dels 10 «instagramers», 10 «twitteros» i 10 «youtubers» amb major nombre de seguidors en el món mitjançant les seves publicacions (300 post amb major quantitat de likes). Es va emprar un mètode mixt, combinant: la metodologia d'anàlisi de mitjans socials (SNA) executada mitjançant el monitoratge de comptes de Twitter, Instagram i YouTube. Es va emprar l'instrument de FanapageKarma per a captar les dades aplicant tècniques de mineria de dades. Posteriorment, es va realitzar una anàlisi de sentiment mitjançant el programari «Meaning Cloud», aquest va determinar l'anàlisi de la polaritat dels sentiments de manera quantitativa. Finalment, es va realitzar una anàlisi semàntica dels continguts mitjançant Nvivo. Els resultats de la multiregressió i l'anàlisi de sentiments mostren clares diferències entre les xarxes socials. Twitter és un espai d'anàlisi crítica de la informació i dels moviments socials, especialment del canvi climàtic. En aquest espai els adolescents defensen els seus valors i ideologia. Instagram és un aparador de moda i bellesa, on les marques donen suport a un estil de vida idealitzat i desitjable. YouTube és un espai per a l'entreteniment i la comèdia. Es conclou que malgrat les seves diferències hi ha una característica unívoca, l'esforç dels «influencers» per captar audiències i establir relacions parasociales."
No hay comentarios en este titulo.