El Model SIS en la franja de 0 a 3 anys : reflexions des de la pràctica / coordinació de la recerca: Núria Fuentes-Peláez ; autores de l'informe de recerca: Núria Fuentes-Peláez et al. [Recurs electrònic]
Tipo de material: Archivo de ordenadorSeries Informes FEDAIAEditor: Barcelona : FEDAIA, Federació d'Entitats d'Atenció i d'Educació a la Infància i l'Adolescència, 2021Descripción: 1 pdf., 29 pTema(s): Género/Forma: Recursos en línea: Resumen: "La proposta d'aquesta experiència es centra en potenciar la reflexió i la socialització del coneixement professional en la implementació dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys en situació de risc inclòs en el Model SIS (Model de serveis d'intervenció socioeducativa). En concret, després de les anàlisis prèvies realitzades l'any 2006 i 2010 respectivament sobre els espais familiars [Document Marc. Prexarxa d'Espais Familiars de Petita Infància (2006) i Guia d'avaluació. Col·lecció - Documents treball. (2010)] es valora la necessitat d'aprofundir en dues dimensions claus per a desenvolupar el Model a) l'acompanyament i l'atenció individual i b) la dimensió comunitària de la intervenció, especialment vinculada al treball grupal i el suport social. Els aspectes metodològics i dimensions d'anàlisi del projecte seran concretats més endavant en un apartat específic. En relació amb l'estructura del document, aquest s'inicia amb una breu introducció del Model de Serveis d'Intervenció Socioeducativa (SIS) (DGAIA, 2016) amb el propòsit de contextualitzar el contingut de l'informe alhora que suposa el marc en que hi té cabuda el present projecte. En segon lloc, s'hi descriuen les diferents modalitats d'intervenció socioeducativa destinades al col·lectiu, i s'hi desglossen elements clau i estratègies concretes amb la finalitat d'oferir una aproximació a la diversitat metodològica vinculada a l'atenció i suport socioeducatiu d'infància de 0-3 anys i les seves famílies. Seguidament, s'especifica la metodologia seguida pel compliment dels objectius fixats en el present projecte. Finalment, s'hi presenten els resultats obtinguts de les sessions de pràctica reflexiva amb els i les professionals dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0 a 3 anys. Els resultats es presenten tenint en compte una estructura deductiva que transita des de les aportacions més generals a les més específiques. El bloc de resultats, s'inicia amb el plantejament del principal repte que es pretén afrontar amb la reflexió conjunta amb els i les professionals dels serveis que atenen al col·lectiu 0-3 anys. En segon lloc, s'hi presenten els principis vertebradors de la pràctica socioeducativa implicats en l'acompliment del repte reconeguts pels serveis participants. En tercer lloc, les línies estratègiques generals comunes als serveis que atenen al col·lectiu i que s'inclouen en el Model SIS. Per últim, es concreten els elements metodològics que caracteritzen la pràctica socioeducativa dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys inclosos en el Model SIS (elements clau per a la intervenció individual, grupal i comunitària, accions i estratègies concretes, fases del procés d'intervenció socioeducativa en infants de 0-3 anys i les seves famílies, els continguts vertebradors de l'acció, la intensitat i la durada de la intervenció, i els espais on s'hi desenvolupen)." Inclou bibliografia.Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recursos electrònics | Biblioteca General i de Referència | Benestar social | 30.053.2 Mod (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M0000951021284 |
Bibliografia: pàgina 26
"La proposta d'aquesta experiència es centra en potenciar la reflexió i la socialització del coneixement professional en la implementació dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys en situació de risc inclòs en el Model SIS (Model de serveis d'intervenció socioeducativa). En concret, després de les anàlisis prèvies realitzades l'any 2006 i 2010 respectivament sobre els espais familiars [Document Marc. Prexarxa d'Espais Familiars de Petita Infància (2006) i Guia d'avaluació. Col·lecció - Documents treball. (2010)] es valora la necessitat d'aprofundir en dues dimensions claus per a desenvolupar el Model a) l'acompanyament i l'atenció individual i b) la dimensió comunitària de la intervenció, especialment vinculada al treball grupal i el suport social. Els aspectes metodològics i dimensions d'anàlisi del projecte seran concretats més endavant en un apartat específic. En relació amb l'estructura del document, aquest s'inicia amb una breu introducció del Model de Serveis d'Intervenció Socioeducativa (SIS) (DGAIA, 2016) amb el propòsit de contextualitzar el contingut de l'informe alhora que suposa el marc en que hi té cabuda el present projecte. En segon lloc, s'hi descriuen les diferents modalitats d'intervenció socioeducativa destinades al col·lectiu, i s'hi desglossen elements clau i estratègies concretes amb la finalitat d'oferir una aproximació a la diversitat metodològica vinculada a l'atenció i suport socioeducatiu d'infància de 0-3 anys i les seves famílies. Seguidament, s'especifica la metodologia seguida pel compliment dels objectius fixats en el present projecte. Finalment, s'hi presenten els resultats obtinguts de les sessions de pràctica reflexiva amb els i les professionals dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0 a 3 anys. Els resultats es presenten tenint en compte una estructura deductiva que transita des de les aportacions més generals a les més específiques. El bloc de resultats, s'inicia amb el plantejament del principal repte que es pretén afrontar amb la reflexió conjunta amb els i les professionals dels serveis que atenen al col·lectiu 0-3 anys. En segon lloc, s'hi presenten els principis vertebradors de la pràctica socioeducativa implicats en l'acompliment del repte reconeguts pels serveis participants. En tercer lloc, les línies estratègiques generals comunes als serveis que atenen al col·lectiu i que s'inclouen en el Model SIS. Per últim, es concreten els elements metodològics que caracteritzen la pràctica socioeducativa dels serveis de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys inclosos en el Model SIS (elements clau per a la intervenció individual, grupal i comunitària, accions i estratègies concretes, fases del procés d'intervenció socioeducativa en infants de 0-3 anys i les seves famílies, els continguts vertebradors de l'acció, la intensitat i la durada de la intervenció, i els espais on s'hi desenvolupen)." Inclou bibliografia.
Descripció del recurs: 10 desembre 2021
No hay comentarios en este titulo.