La diversidad sexual : aplicaciones didácticas para su inclusión en el aula a través de textos literarios / Blanca Hernández Quintana [Recurs electrònic]
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: Jaén : Universidad de Jaén, 2020Descripción: 1 pdf (16 p.)Tema(s): Recursos en línea: Resumen: "El present text reflexiona sobre la necessitat d'incloure pedagogies crítiques a l'aula que permetin oferir nous referents amb els quals construir identitats alternatives a la imposada pel sistema heteropatriarcal. El feminisme possibilita l'aparició dels estudis de gènere, base que ha permès articular els discursos sobre les identitats sexuals i la teoria queer, que visibilitzen a aquelles identitats estigmatitzades, dins i fora de les aules, per no ajustar-se a l'ordre normatiu, i proposen una sèrie d'estratègies de recuperació i anàlisi de la història de la literatura incorporant la mirada dels escriptors/es homosexuals i, en general, al col·lectiu LGTBI. Si bé aquests estudis se circumscriuen a l'àmbit universitari, és necessari que les aportacions d'aquestes recerques tinguin el seu correlat en l'educació formal no sols per a recuperar els seus noms i comprendre les seves obres, sinó també per a normalitzar la seva inclusió, presentar-los com a mecanismes paradigmàtics i, així, poder completar i visibilitzar aquesta història que no ha estat contada. L'objectiu és apostar per un currículum obert i flexiu, i la literatura, com a mitjà d'expressió i comunicació, es converteix en una eina idònia en la qual donar cabuda a la diversitat sexual i oferir models d'identificació."Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recursos electrònics | Biblioteca General i de Referència | Igualtat | 176 Her (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M0000951018093 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Igualtat Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
Article publicat a Revista de Educación Inclusiva, 13(1), 272-287
Resum en castellà i en anglès
"El present text reflexiona sobre la necessitat d'incloure pedagogies crítiques a l'aula que permetin oferir nous referents amb els quals construir identitats alternatives a la imposada pel sistema heteropatriarcal. El feminisme possibilita l'aparició dels estudis de gènere, base que ha permès articular els discursos sobre les identitats sexuals i la teoria queer, que visibilitzen a aquelles identitats estigmatitzades, dins i fora de les aules, per no ajustar-se a l'ordre normatiu, i proposen una sèrie d'estratègies de recuperació i anàlisi de la història de la literatura incorporant la mirada dels escriptors/es homosexuals i, en general, al col·lectiu LGTBI. Si bé aquests estudis se circumscriuen a l'àmbit universitari, és necessari que les aportacions d'aquestes recerques tinguin el seu correlat en l'educació formal no sols per a recuperar els seus noms i comprendre les seves obres, sinó també per a normalitzar la seva inclusió, presentar-los com a mecanismes paradigmàtics i, així, poder completar i visibilitzar aquesta història que no ha estat contada. L'objectiu és apostar per un currículum obert i flexiu, i la literatura, com a mitjà d'expressió i comunicació, es converteix en una eina idònia en la qual donar cabuda a la diversitat sexual i oferir models d'identificació."
No hay comentarios en este titulo.