Una combinación de alto riesgo : obesidad, marcas de alimentación, menores y retos en YouTube [Recurs electrònic] / Araceli Castelló-Martínez, Victoria Tur-Viñes
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: Madrid : Sociedad Española de Salud Publica y Administración Sanitaria, 2021Descripción: 1 pdf., 3 pTema(s): Recursos en línea: Resumen: Obra amb l'objectiu d'Identificar continguts d'alt risc en la comunicació d'aliments que combinen trets obesogènics amb un format d'alta activació emocional. Es comparen 304 vídeos (47 h 41 min) de 13 canals de marques d'alimentació (publicitat tradicional) i de 15 canals de menors YouTuber (prescripció i influència) publicats en 2019. S'analitza el contingut exploratori de variables descriptives de l'estil comunicatiu del format «retos» sent el resultat de que són el contingut més freqüent (53,3%; n = 162), especialment als canals de menors YouTuber (59%; n = 131) front als canals de marques (37,8%; n = 31). Com a conclusió, els continguts creats pels consumidors no es regeixen per l'actual Ley de Comunicación Audiovisual i que per tant, és inaplaçable incrementar el control d'aquestes pràctiques en l'àmbit legal, autorregulatori i deontològic. Bibliografia.Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recursos electrònics | Biblioteca General i de Referència | Salut pública | 614 Cas (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M0000951015108 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Salut pública Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
Article publicat a: Gaceta sanitaria, 35(4), 2021, p. 352-354
Resum en castellà i anglès
Obra amb l'objectiu d'Identificar continguts d'alt risc en la comunicació d'aliments que combinen trets obesogènics amb un format d'alta activació emocional. Es comparen 304 vídeos (47 h 41 min) de 13 canals de marques d'alimentació (publicitat tradicional) i de 15 canals de menors YouTuber (prescripció i influència) publicats en 2019. S'analitza el contingut exploratori de variables descriptives de l'estil comunicatiu del format «retos» sent el resultat de que són el contingut més freqüent (53,3%; n = 162), especialment als canals de menors YouTuber (59%; n = 131) front als canals de marques (37,8%; n = 31). Com a conclusió, els continguts creats pels consumidors no es regeixen per l'actual Ley de Comunicación Audiovisual i que per tant, és inaplaçable incrementar el control d'aquestes pràctiques en l'àmbit legal, autorregulatori i deontològic. Bibliografia.
No hay comentarios en este titulo.