Pautes d'observació per a l'anàlisi del sexisme en l'àmbit educatiu Subirats, Marina ; Tomé, Amparo
Tipo de material: TextoSeries Quaderns per a la coeducació ; 2Detalles de publicación: Bellaterra Institut de Ciències de l'Educació de la UAB 1992Descripción: 53 pTema(s): Resumen: La cultura en què vivim immersos és una cultura androcèntrica, és a dir, estableix els seus models i els seus judicis de valors en relació amb els homes, amb tot allò que considera propi dels homes, amb les seves activitats, i necessitats. La nostra cultura ignora, alhora, la presència de les dones, els valors tradicionalment femenins, les activitats que són atribuïdes a les dones i, per consegüent, ignora també les necessitats específiques de les nenes. Per ser conscients de les diferències sexistes que es produeixen en l'àmbit escolar, no n'hi ha prou amb llegir un llibre o amb assistir a un curs; és necessari que cada mestra i cada mestre descobreixin quotidianament les formes de sexisme i discriminació que s'esquitllen en la seva feina, en el tracte que es dóna a nens i nenes, en el llenguatge utilitzat, en el material gràfic que s'exposa a l'aula, en els textos educatius.Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Educació | 03 Pau (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M3290 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Educació Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
La cultura en què vivim immersos és una cultura androcèntrica, és a dir, estableix els seus models i els seus judicis de valors en relació amb els homes, amb tot allò que considera propi dels homes, amb les seves activitats, i necessitats. La nostra cultura ignora, alhora, la presència de les dones, els valors tradicionalment femenins, les activitats que són atribuïdes a les dones i, per consegüent, ignora també les necessitats específiques de les nenes. Per ser conscients de les diferències sexistes que es produeixen en l'àmbit escolar, no n'hi ha prou amb llegir un llibre o amb assistir a un curs; és necessari que cada mestra i cada mestre descobreixin quotidianament les formes de sexisme i discriminació que s'esquitllen en la seva feina, en el tracte que es dóna a nens i nenes, en el llenguatge utilitzat, en el material gràfic que s'exposa a l'aula, en els textos educatius.
No hay comentarios en este titulo.