Alumnes d'origen africà a l'escola Fullana, Judit ; Besalú, Xavier ; Vilà, Montserrat
Tipo de material: TextoSeries Joan Puigbert ; 3Detalles de publicación: Madrid CCG Edicions 2003Descripción: 237 p. 21 cmISBN:- 84-95483-43-2
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Diversitat | ER-Edu/0038 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M3802 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Diversitat Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
El present document és una síntesi del projecte de recerca El procés d'escolarització de l'alumnat fill de famílies immigrades d'origen africà escolaritzat a les comarques de Girona fet a partir de la col·laboració entre el Departament de Pedagogia de la UdG i el GRAMC. - Títol de la col·lecció a contracoberta: Joan Puigbert. Història, pedagogia, política. - Referències bibliogràfiques. - Apèndix metodològic de l'estudi: p. 211-234.
Sumari: A. Pròleg, p. 7 Capítol 1: Introducció, p. 11 Capítol 2: Escolarització i rendiment acadèmic, p. 23 Capítol 3: Entorns socials, famílies, centres educatius i alumnat d'origen africà, p. 49 Capítol 4: Abdul, Eva, Fàtima i Hassan, p. 95 Capítol 5: Conclusions i propostes, p. 163 B. Apèndix: Aspectes metodològics de l'estudi, p. 211 C. Referències bibliogràfiques, p. 235 D. Bibliografía bàsica i actual sobre els processos d'escolarització d'alumnat estranger a les escoles catalanes, p. 236 Resum: Es presenta el resultat de la recerca portada a terme durant el període 1998-2001 per part del Departament de Pedagogia de la UdG en relació amb la inserció escolar de l'alumnat d'origen africà a les escoles gironines. L'objectiu de l'estudi gira al voltant de tres aspectes: l'avaluació de l'índex d'èxit i fracàs escolar de l'alumnat immigrant africà al primer i segon cicle d'ESO en el curs 1997-1998; l'anàlisi de la trajectòria escolar i dels factors condicionants - familiar, socials, culturals, escolars i personals-del rendiment acadèmic de l'alumnat objecte d'estudi i; l'establiment de pautes orientatives de millora envers els professionals del procés d' escolarització dels immigrants d'origen africà. La metodologia d'anàlisi es basa tant en un estudi descriptiu i quantitatiu dels alumnes fills d'immigrants africans com en un estudi qualitatiu, a partir de l'estudi pràctic de nou casos. Si bé, la font de les dades resultants, provenen d'entrevistes i qüestionaris, l'anàlisi de la informació s'ha fet aplicant-hi tècniques d'anàlisi de contingut.
Idioma: Català
No hay comentarios en este titulo.