Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03040nam a22003014c 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
7020 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
s2002||||sp gr ||||||spa d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
84-7935-942-0 |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Mayoral Arqué, Dolors |
9 (RLIN) |
63318 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Les Desigualtats ocultes |
Resto del título |
llengua, cultura i educació |
Mención de responsabilidad etc. |
Dolors Mayoral Arqué ; Fidel Molina |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
Lleida |
Nombre del editor distribuidor etc. |
Pagès editors |
Fecha de publicación distribución etc. |
2002 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
134 p. |
Dimensiones |
24 cm |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Bibliografia: p. 111-113. - Annexos. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO; ETC. |
Sumario etc. |
Sumari: Introducció, p. 9 Primera Part: La Reflexió teòrica llengua, cultura i educació 1. El concepte de desigualtat lingüística, p. 13-25 2. L'anàlisi de la desigualtat social, p. 25-33 3. El paper constitutiu de la cultura, p. 33-45 4. La relació entre cultura i llenguatge, p. 45-59 Segona Part: L'anàlisi empírica. Desigualtats llingüístiques en l'alumnat de primer curs d'educació secundària obligatòria a la ciutat de Lleida 1. La dificultat de les anàlisis empíriques, p. 59-63 2. La investigació: aspectes metodològics i anàlisi de dades, p. 63-65 3. Característiques de la població analitzada, p. 65-81 4. Capital cultural i capital llingüístic, p. 81-93 Conclusions, p. 93 Bibliografia, p. 111-113 Annexos, p. 113-134 Resum: S'analitza el concepte de desigualtat lingüística a partir de la revisió dels corrents teòrics de Chomsky, Saussure, Bourdieu i Basil Berstein. De vessant lingüística i sociològica, el propòsit final de la investigació portada a terme és dilucidar la relació existent entre el context sociocultural de l'entorn familiar i el procés de desenvolupament de les habilitats comunicatives en els joves. Així doncs, mentre que en termes generals s'ha tendit a justificar la deficiència llingüística i el fracàs escolar a través del major o menor desenvolupament psicològic de l'infant, el present estudi es situarà a dintre de la perspectiva sociològica i lingüística de la interrelació cultura, llenguatge i educació. Com a metodologia d'anàlisi s'ha realitzat un estudi empíric a partir d'una mostra representativa dels alumnes de primer curs d'Ensenyament Secundari Obligatori de la ciutat de Lleida. Les proves aplicades tant als alumnes com a les seves famílies són fruït del mesurament sociològic, lingüístic i estadístic de la dinàmica cultural que envolta el jove al seu entorn familiar; la classificació de les famílies d'acord amb el seu nivell d'instrucció, classe d'ocupació i capital cultural; així com la capacitat de producció lingüística i textual per part dels joves objectes d'estudi. |
546 ## - NOTA DE LENGUA |
Nota de lengua |
Idioma: Català |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Adolescència |
9 (RLIN) |
31741 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Comunicació |
9 (RLIN) |
22995 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Cultura |
9 (RLIN) |
10468 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Igualtat |
9 (RLIN) |
45795 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Educació |
9 (RLIN) |
25969 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Estadística |
9 (RLIN) |
34413 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Llenguatge i llengües |
9 (RLIN) |
57233 |
651 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Lleida (Catalunya : Província) |
9 (RLIN) |
51024 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Molina, Fidel |
9 (RLIN) |
59076 |
888 ## - |
-- |
30040 |
-- |
30040 |
901 ## - LOCAL DATA ELEMENT A; LDA (RLIN) |
a |
BGR_M |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Monografies |